2000’ Lİ YILLARDAN GÜNÜMÜZE TÜRK SİNEMASINDA ŞİDDET İÇERİKLİ KORKU FİLMLERİNİN ZİHİNSEL - KÜLTÜREL ARKA PLANI

Author:

Year-Number: 2017-9
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Sinema
Number of pages: 333-344
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

2000’ li yıllardan günümüze Türk Sinemasında şiddet içerikli korku türüne ait filmlerde önceki yıllar göz önüne alındığında bir patlama yaşanmıştır. Kuşkusuz korku türü filmlerin artışının Türk toplumunda yaşanan sosyo-ekonomik, politik dönüşümlerle de yakından ilişkisi bulunmaktadır. Bu bağlamda cin, büyü, şeytan, deccal vb. kavramlar gündelik hayat içinde kendisine daha çok yer bulmaktadır. Kültürel ve zihinsel bir ürün olarak Türk Sineması da Türkiye toplumunda yaşanan ve muhafazakar kimliklerin ön plana çıktığı sürece ve bu kimliklerin din kökenli değerlerine kayıtsız kalmamıştır. Korku sineması cin, büyü vb. gibi kavramlar için vazgeçilmez bir alandır. Son dönemlerde Sinemada yaşanan bilgisayar tabanlı teknik gelişmeler ve beraberinde ortaya çıkan görsel ve işitsel efektler de Türk Sinemasında şiddet içerikli Korku filmlerinin artışını olumlu yönde etkilemiştir. Yukarıda belirtilen süreçler ve gelişmelerin yan sıra cin, büyü vb. gibi korku filmlerinin içeriğine yönelik ana unsurların binlere yıllık bir geçmişi bulunmaktadır. Burada devreye zihniyet ve kültür girmektedir. Özellikle Bruhl’un ilkel zihniyete yönelik değerlendirmeleri korku sinemasının cin, büyü vb. geleneksel kodlarının anlaşılmasında önemli bir yer tutmaktadır. Nitekim bu çalışmada incelenecek olan ve yönetmenliğini Hasan Karacadağ’ın yaptığı 2015 yılı yapımı “Dabbe 6” adlı film kültür ve zihniyet açısından değerlendirildiğinde korku sinemasının günümüzdeki yoğunluğu ve etkisi daha da iyi anlaşılabilecektir

Keywords

Abstract

In the years 2000, there was an explosion in the Violent Horror Films in the Turkish cinema, considering the previous years. Of course, the increase in films of horror type is closely related to the socio-economic and political transformations in Turkish society. In this context, genie, magic, devil, antichrist, etc. concepts find themselves more involved in everyday life. As a cultural and mental product, Turkish cinema has not remained indifferent to the religious values of these identities as long as the living and conservative identities in the Turkish society are at the forefront. Horror movie cinema, magic, etc. an indispensable field for concepts such as. Recent computer-based technical developments in cinema and accompanying visual and auditory effects have also positively influenced the increase of violent horror movies in Turkish cinema. In addition to the processes and developments mentioned above, There are thousands of years' history of the main elements of the content of horror films such as. There is a mentality and culture in the circuit. In particular, Bruhl's evaluations of primitive minds are based on the assumption that horror cinema is a genius, has an important place in understanding the traditional codes. As a matter of fact, when the film "Dabbe 6" made in 2015 by Hasan Karacadağ, directed and directed by this work, is evaluated in terms of culture and mentality.

Keywords