JOHANNES BRAHMS’IN OP. 120 FA MİNÖR VE Mİb MAJÖR SONATLARININ KLARNET VE VİYOLA VERSİYONLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Author:

Year-Number: 2017-10
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Müzik
Number of pages: 30-49
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Johannes Brahms ilk olarak klarnet ve piyano için bestelemiş olduğu Op. 120 ”Fa minör No:1” ve “Mib Majör No:2” sonatlarını aynı zamanda viyola transkripsiyonunu da yapmıştır. Brahms, böylece viyolanın potansiyelini en iyi şekilde değerlendiren bestecilerin başında gelmiştir Sonatların her iki versiyonu incelendiğinde açıkça görülmektedir ki Brahms hem klarnetin hem de viyolanın tüm inceliklerini çok iyi tanımış ve bunu eserlerinde sergilemiştir. Brahms bilerek aynı sonatların sadece ton rengi yada tını olarak farklılıklarını öne çıkarmamış aynı zamanda, vibrato, dudak kontrolü ve parmak geçişlerinde ki farklılıkları, sesin duyulma şiddeti ve iki enstrüman arasında ki ses genişliği farklarını gözetmiş ve farklı teknik uygulamalar getirmiştir. Bu çalışma, Op. 120 Fa minör No:1 ve Mib Majör No.2 sonatlarının klarnet ve viyola versiyonlarının enstrümanların kendine özgü karakteristikleri üzerinden karşılaştırmasını içermektedir. Araştırma sonucunda bu tür bir araştırmanın sayı bakımından fazla olmadığı görülmüş olup, yapılan inceleme ve kıyaslama sonucunda bu araştırmanın klarnet ve viyola yorumcularına eserleri çalışırken kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir.

Keywords

Abstract

Brahms’ two Sonatas in f-minor and E-flat major, Op. 120, were primarily written for the clarinet and piano. However Brahms transcribed both sonatas to viola by himself right after composing them to clarinet. Comparing the clarinet and viola versions of the sonatas, it is obviously seen that Brahms distinguished the potential of each instrument. He used different characteristics from these two instruments by composing two different versions. Each version is different not only about the tone color or timbre, but also playing techniques, like vibrato, lip pressure, leap shifting, volume, and range. In this article, I will observe the differences between the clarinet and the viola versions, especially focusing on the unique characteristics of the each instrument. As a result of this study, I believe that it contributes the practicing and understanding the sonatas quite easily

Keywords