Tarihsel süreçte toplumların bulundukları koşullara ve kültürel yapılarına bağlı olarak bazı çalgılar kaybolurken bazıları ise çalgı yapımcıları tarafından geliştirilmiştir. Geçmişten günümüze yenilikler ışığında gelişimi ve değişimi süren çalgılar ve dolayısıyla çalgı yapımcılığı ülkeden ülkeye bölgeden bölgeye hatta şehirden şehre farklı kültürlerin etkisiyle çeşitlilik göstermektedir. Bu bağlamda çalgı yapımcılığı konusunda yenilik ve farklılık sağlayan çalgı yapımcılarından biri de klarnet yapımında adını uluslararası düzeyde duyurmuş, Ordu ilinde yaşayan ve faaliyet gösteren Ahmet Özdemir ve onun ailesi olmuştur. Ahmet Özdemir ve usta-çırak ilişkisiyle mesleğini devam ettiren torunları el işçiliğiyle başladıkları klarnet yapımında çeşitli ağaç malzemelerden klarnetler üretmiştir. Özdemir ailesi ilkleri de deneyerek mermer klarnet, taş klarnet, mermer zurna ve klarnetin atası olarak bilinen şalümo, solak ve engelliler için klarnet üretimleriyle de dikkat çekmiştir. Ayrıca Ahmet Özdemir’in klarnet yapımında kullanmak üzere icat ettiği araç gereçler de bulunmaktadır. Bu çalışmada klarnet yapımcılığında Ordu ilinin kültürel olarak tanınmasına vesile olan ve klarnet yapımı için bulduğu araç gereçlerin yanı sıra kullandığı malzeme çeşitliliği ile klarnet yapımına yeni bir boyut kazandıran Ahmet Özdemir ve Ahmet Özdemir Klarnet Atölyesi’nin çalgı yapımcılığına getirdiği yeniliklerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay modeli ile çalışılmıştır. Veriler görüşme tekniği ve doküman analizi ile toplanmış, betimsel olarak analiz yapılmıştır.
Throughout history, depending on the conditions and cultural structures of societies, some instruments disappeared while others were developed by instrument makers. Instruments, which have continued to develop and change in the light of innovations from past to present, and therefore instrument making, vary from country to country, region to region and even from city to city under the influence of different cultures. In this context, one of the instrument makers who provided innovation and difference in instrument making was Ahmet Özdemir and his family, who have made a name for themselves internationally in clarinet making and who live and operate in Ordu province. Ahmet Özdemir and his grandsons, who continued their profession through a master-apprentice relationship, started making clarinets by hand and produced clarinets from various wood materials. The Özdemir family has tried firsts and attracted attention with their production of marble clarinets, stone clarinets, marble zurnas, and the shalumo, known as the ancestor of the clarinet, as well as clarinets for left-handers and the disabled. There are also tools and equipment invented by Ahmet Özdemir to be used in clarinet making. This study aims to identify the innovations brought to instrument making by Ahmet Özdemir and Ahmet Özdemir Clarinet Workshop, who contributed to the cultural recognition of Ordu province in clarinet making and brought a new dimension to clarinet making with the variety of materials he used as well as the tools and equipment he found for clarinet making. This research was conducted using the case study model, one of the qualitative research methods. Data were collected using interview techniques and document analysis, and descriptive analysis was conducted.