Günümüzde sanayi – teknoloji alanında yaşanan gelişmeler, evrensel dönüşüm ve savaşlar insanı yakından ilgilendirdiği gibi tüm bu küresel gelişmeler sanat akımlarını ve sanatçıları da etkilemektedir. Fakat 19 yüzyılın sonlarında modernizmin ortaya çıkmasına neden olan sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmelerin yanında 20.nci yüzyılın yarısından sonra hızlı bir bilim çağına adım atılmıştır. Küreselleşmenin bir sonucu olarak ürünlerin, fikirlerin, kültürlerin ve dünya görüşlerinin alışverişinden doğan bir uluslararası bütünleşme sürecinin her zaman olduğu gibi bu dönemde de toplumsal alanda da hızla kendine yer edindiğini söylemek mümkündür. Sanayileşme sonucunda hızlı üreten hızlı tüketen bir küresel sistemin temelini oluşturan toplumların mekanikleşerek nesne-insan ilişkisinden uzaklaşmasını kaçınılmaz kılmaktadır. Günümüzde görsel algı biçimleri hızla değişirken bilgisayara bağlı teknolojik gelişmeler, seri üretim, modelleme kopyalama teknikleri hızlı üretimin ve tüketimin gelişerek yayılmasına sebep olmuştur. Kitlesel iletişim araçları ile ortaya çıkan bu kültür sanat nesnesi ve sanat eserini kopyanın kopyası olarak yeniden üretmekte, gerçek nesne ve sanat eserinin temel amacından ve bağlamından kopmasına neden olmaktadır. Bu küresel sistem kimi zaman sanatın yüce olgusunu ortadan kaldırmaktadır. Sistem içerisinde sanat manifestoları ve sanatçılar tüketim kavramını kullanırken aynı zamanda kendisi de bir tüketim aracı olmaktadır. Bu konuda farklı yaklaşım ve görüşler varsayımı göz ardı edilmeden, araştırma da küreselleşen dünyada sanatın yönetimi ve ticarileşmesinin yanı sıra, insanlık üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğu yönünde görüş ortaya konularak sanat, kavram ve küresel pazar üzerine kısa bir analiz yapılacaktır.
The developments in industry and technology from the 19th century to the present, along with universal transformations and wars have deeply affected art movements and artists as well as closely concerning people. However, when we look at the last quarter of the 19th century, in addition to the developments in the field of industry and technology that led to the emergence of modernism, a rapid scientific era was entered after the middle of the 20th century. It is possible to say that globalization, or an international integration process resulting from the exchange of products, ideas, cultures, and worldviews as a result of globalization, has rapidly gained a place in the social field as it has always done. The mechanization of industrialized societies and their distancing from the object-human relationship constitutes the basis of a fast-producing, fast-consuming global system today. Visual perception patterns are rapidly changing due to technological developments related to computers, mass production, and modeling copying techniques, leading to fast production and consumption. This culture emerged with mass communication tools that have created a culture that reproduces art objects and works of art as copies, separating them from their original purpose and context. This global system sometimes eliminates the sublime concept of art, while art/artist uses the concept of consumption within the system, they turn into a means of consumption within the system. Without ignoring the assumption of different approaches and views on this subject, the research will present a brief analysis of art, concept, and globalization by putting forward the view on how it affects humanity, as well as the management and commercialization of art in the globalizing world in the modern and post-modern era.