ELEKTRONİK SPOR ETKİNLİKLERİNİN TURİZM POTANSİYELİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KAVRAMSAL BİR ÇALIŞMA: E-SPOR TURİZMİ

Author:

Year-Number: 2018-16
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Turizm İşletmeciliği
Number of pages: 341-353
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Zamanla değişim gösteren seyahat etme motivasyonları arasına son zamanlarda gördüğü talep ile dikkat çeken e-spor etkinlikleri de eklenmiştir. Herhangi bir spor organizasyonu için gerçekleştirilen turistik katılıma benzer şekilde, düzenlenen e-spor etkinlikleri de birer turistik çekim unsuru olarak ön plana çıkmaya başlamıştır. 2018 yılı verilerine göre küresel boyutta e-spor izleyici sayısının 380 milyon kişiye ulaşması ve dünya genelinde giderek daha yaygın bir şekilde düzenlenen uluslararası katılımlı e-spor organizasyonlarının sayıca artması dikkate alındığında, e-spor etkinliklerinin turizm potansiyeli daha iyi bir şekilde anlaşılabilmektedir. Bu gelişmeler doğrultusunda e-spor etkinlikleri alternatif bir turizm ürünü olarak ele alınmış ve e-spor faaliyetlerinin turizm paradigması ile incelenerek e-spor turizmi kavramına dair yapılacak kapsamlı araştırmaların önemine ve gerekliliğine vurgu yapılmıştır.

Keywords

Abstract

E-sports events drawing attention by being demanded are recently considered as one of the travel motivations. As any sports organization’s touristic draw, in a similar way, organized e-sport events are coming into prominence as one of the touristic draw factors. When growing numbers of organized international e-sports events and 380 million global e-sports viewers according to 2018 data considered, touristic potential of e-sports events could be easily understood. In line with these subjects, e-sports events are approached as one of the alternative tourism products and the importance and necessity of comprehensive researches discussing the term e-sports tourism by examining e-sports activities within the tourism paradigm is emphasized.

Keywords